School is de plek waar je verbinding leert maken binnen een inclusieve gemeenschap. Iedereen maakt deel uit van deze gemeenschap en moet zich daarin thuis kunnen voelen, zijn aandeel hebben en er verantwoordelijkheid voor nemen. De gedragsafspraken, en de daaraan gekoppelde verwachtingen, zijn zichtbaar en worden door iedereen begrepen en nageleefd.
We helpen en respecteren elkaar en zoeken de verbinding tussen verschillende geledingen in de school. Kinderen leren met en van elkaar. We zoeken de samenwerking binnen het team, met ouders en externen om gezamenlijk antwoorden op vragen te vinden. Er is samenhang tussen de verschillende vakgebieden en het uitgangspunt is om aan te sluiten bij de belevingswereld van het kind.
We accepteren elkaars verschillen, erkennen de ongelijkheden en geven ieder de ruimte zichzelf te zijn. De verschillen tussen mensen brengen de kleur. In alles zoeken we naar het positieve vervolg en ligt de focus op het waarderen van ondernomen pogingen. We voelen ons verantwoordelijk voor onze leer- en leefomgeving en we dragen daar actief aan bij.
We creëren leersituaties waarbinnen een kind zichzelf kan laten zien. We stimuleren elkaar op een positieve manier om tot ontwikkeling te komen. We geven de kinderen inzicht in hun ontwikkeling en waarderen de groei.
Onze primaire taak is het ontwikkelen van kennis en vaardigheden met als doel de wereld vol vertrouwen tegemoet te kunnen treden. We helpen en motiveren elkaar te ontwikkelen en zijn daarin ambitieus en stellen hoge en haalbare doelen. We gaan uitdagingen aan en zetten door als het lastig wordt.
Het curriculum van de school is continu in ontwikkeling en is rijk aan manieren om contextrijk kennis te verwerven. We hechten waarde aan kennis en kennisdeling en staan open voor nieuwe ervaringen. We sluiten aan bij de belevingswereld van het kind. Door een brede zicht op ontwikkeling spelen we in op de zone van de naaste ontwikkeling.
Een mens groeit als er vertrouwen is. We vertrouwen elkaar en ieders intentie. We laten zien dat we het vertrouwen waard zijn en waar nodig helpen we elkaar daarbij. We stimuleren de ontwikkeling van het zelfvertrouwen en zelfbewustzijn waardoor iedereen zichzelf durft te laten zien.
Vertrouwen hebben in elkaar maakt dat er een positief werkklimaat heerst waarin we het zelfregulerend vermogen kunnen aanspreken, ontwikkelen en de ruimte geven. Voorwaardelijk voor het geven van vertrouwen is een kader van heldere verwachtingen, duidelijke structuren en een goede zicht op ontwikkeling.