Kunstworkshop groep 7

Verslag kunstworkshop groep 7

Donderdag 17 juni is groep 7 naar een kunstworkshop geweest in het Grafisch Atelier. Het was nog een heel avontuur om er te komen, want we waren verkeerd gereden. We kregen uitgelegd hoe we het moesten doen.

Daarna hebben we een schets gemaakt of uit een boek iets getekend en toen op een linoliumplaatje overgetrokken. Uiteindelijk mocht je het uitgutsen.

Dan ging je naar de werkplaats beneden en smeerde je je linoliumplaatje in met inkt en werd je plaatje gedrukt op papier. Dat gebeurde met een grote pers. De kinderen die al klaar waren gingen achter het gebouw fruit eten. Ze zeiden dat de beste en mooiste kunstwerken worden uitgezocht en worden tentoongesteld in een museum. Ze gingen ook nog een grote druk maken met alle plaatjes. Die poster krijgen wij op school. De terugweg ging wel goed.!