Clinics in de gymles !

We proberen onze gymlessen te verrijken met allerlei toffe clinics!

Korfbalclinics groepen 1 t/m 4

Afgelopen maandag hebben de groepen 1 t/m 4 korfbalclinics gekregen vanuit korfbalvereniging Hkc-Haarlem. De groepen 1 en 2 hebben veel verschillende leuke bal- en samenwerkingsspelletjes gespeeld in de speelzaal. Ook hebben ze geoefend in het mikken van hogere korfen.
De groepen 3 en 4 hebben veel balvaardigheidsoefeningen gedaan en hier is ook heel veel geoefend met het mikken in de hoge korfen. Alle groepen hebben zelfs nog een korfbalwedstrijdje gespeeld.

Handbalclinics groepen 5 t/m 8
Vorige week donderdag hebben de groepen 5 t/m 7 een handbalclinic gekregen. Afgelopen donderdag hebben de groepen 8 ook een handbalclinic mogen volgen.
Deze 2 clinics zijn gegeven door HandbalNL en handbalvereniging De Blinkert uit Haarlem.
Deze lessen hebben de kinderen veel balvaardigheid geoefend. In verschillende situaties is de sprongschot geoefend. Ook is er veel in tweetallen samengespeeld met soms zelfs een verdediger ertussen.
Volgende week tijdens de derde clinic zullen er ook een aantal handbal wedstrijdjes gespeeld gaan worden.
Beeballclinics groepen 3 en 4
Dinsdag 15 maart hebben de groepen 3 en 4 tijdens de gymles een beeballclinic gekregen vanuit Honk- en Softbalvereniging Dss.
Verschillende kinderen konden heel goed vertellen dat er voor softbal en honkbal speciale handschoenen nodig waren om de bal mee te vangen en dat de bal geslagen werd met een knuppel. Ook werd er benoemt dat je op tijd bij het honk moet zijn, want anders ben je uit en kan je geen punten scoren.
De kinderen hebben geoefend met echte softbalhandschoenen. Aankomende dinsdag volgt een tweede les beeball.