De Cirkel een IPC school!

De kleuters werken al jaren in thema’s! De afgelopen periode hebben de overige groepen daar ook veel in geoefend en gedaan. We hebben ons afgelopen jaar georiënteerd op een werkwijze die past bij onze ambities en de behoeftes van de leerlingen. We zijn heel trots dat we kunnen melden dat er een keuze is gemaakt en dat de Cirkel een IPC school gaat worden!

IPC biedt structuur en houvast maar geeft ook veel ruimte aan de leerkracht om een interessant, actief en breed georiënteerd thema met de kinderen te verkennen. We kijken er naar uit om dat met elkaar te gaan doen de komende jaren. We zullen daar uiteraard uw hulp (gastlessen en workshops) maar ook onze excursies aan koppelen!

Komend jaar starten we met het team een tweejarig scholingsprogramma om deze werkwijze goed in de vingers te krijgen. de groepen 3 t/m 8 gaan dan ook vanaf de herfstvakantie op de IPC manier werken.

We zullen komend jaar meer informatie delen op de open avond en de Cirkelmarkt. Nu al nieuwsgierig? Lees meer in deze folder

Of bekijk een filmpje wat ook een aardig beeld geeft.