Halloween en democratie?!

Waar was de Halloween Disco?? De kinderen van groep 6 en 7 hadden hebben zelfs een protestactie opgezet om Danny en Ayse te bewegen de Disco toch door te laten gaan. De protestbrieven die dat heeft opgeleverd was een mooi staaltje directe democratie.

We hebben als schoolleiding besloten de Halloween disco echter niet te organiseren dit jaar. Afgelopen jaar hebben we gemerkt dat het feest voor veel kinderen erg leuk was maar voor een groot aantal kinderen ook niet. Het kan niet de bedoeling zijn dat op een schoolfeest kinderen bang worden, opgehaald moeten worden of niet durven te komen.

Die argumenten waren voor de brievenschrijvers te begrijpen. En zoals het in een goede democratie hoort is er deze week in de Leerlingenraad nagedacht over een alternatief. Een alternatief die voor álle kinderen toegankelijk is en zoveel mogelijk door de kinderen bedacht!