Kinderboekenweek Gigagroen

Misschien heeft u iets gehoord over Harry, misschien wel over een van de andere nieuwe klasgenootjes. We hebben de fantasie van de kinderen de afgelopen 2 weken flink aangesproken!

Na een leuke opening waarin Harry zich voorstelde als eenzame plant op de Cirkel kon de groene brigade uitrukken om een heel stel kleinere plantjes mee te geven aan alle klassen! Deze week is theatermaker Frank een uur met ieder groep bezig geweest om toneel te maken met hun plant wat leidde tot veel plezier en een hoop fantasie! Uiteindelijk hebben we met de hele school een vriendenboek gemaakt voor Harry waardoor hij nooit meer eenzaam hoeft te zijn!

Naast het prikkelen van de fantasie is er natuurlijk ook veel voorgelezen en zelf gelezen! Alle groepen hebben hun zelf uitgekozen boek van de ouderraad inmiddels gekregen.Ook kreeg de school nog 3 boeken in het thema “groen” cadeau voor de boekenkast! Daar zijn we superblij mee. Een speciale dank voor Gametime uit de Cronjéstraat voor de super service!

En tot slot, we zijn ook heel trots op alle deelnemers van de voorleeswedstrijd! Uiteindelijk kwam Evie uit groep 7 als winnaar uit de bus! Van harte.