Cirkelnieuws 20 augustus

Van de schoolleiding

We hopen dat iedereen een fijne vakantie heeft gehad en lekker is uitgerust. De leerkrachten zijn afgelopen week al druk in de weer geweest om zich voor te bereiden op het komende schooljaar. We hebben er dan ook veel zin in om maandag weer van start te gaan en verwelkomen de kinderen met open armen.

We zijn benieuwd naar alle nieuwe leerlingen die hun eerste schreden doen in onze school en zullen ze een warm welkom geven. Onze formatie is zo goed als rond en dus kunnen we op een goede manier starten. Toch merken we dat de krapte op de arbeidsmarkt en het ontbreken van invallers een steeds groter probleem wordt. We hopen dit jaar weer flexibel genoeg te zijn om tegenvallers op te vangen.

De kalender in Social School is weer up-to-date en de website idem dito. De basis staat en dat is lekker om op door te bouwen dit schooljaar! We verheugen ons op een heerlijk lange na-zomer met veel belevenissen, waardevolle lessen, succeservaringen, plezier en mooie gesprekken! Met u, met de kinderen en met elkaar.

ma 23 augustus
Eerste schooldag!

di 24 augustus
Wetenschapsvoorstelling ‘Mad Science’ groep 3 t/m 8

vr 27 augustus
Groepsbericht

do 2 september
Kijkje in de klas en Cirkelmarkt

Corona nieuwsbrieven GGD en overheid

Ons is gevraagd u de onderstaande nieuwsbrieven door te sturen. Graag uw aandacht.

– Start schooljaar (overheid)
– GGD COVID-19 nieuwsbrief

Start new School year (government)
GGD COVID-19 Newsletter

Tijden en ingangen

We hebben nog rekening te houden met wat richtlijnen dus we beginnen het schooljaar op een vergelijkbare manier zoals we geëindigd zijn. Daarmee hopen we de drukte rondom de school wat te verspreiden en u daarmee de gelegenheid te bieden om 1 1/2 m afstand te houden.

Tijden
Om 08.20 uur gaan de schooldeuren open. De lessen starten om 08.30 uur dus dan moeten alle kinderen binnen zijn.

De groepen 1 t/m 4 gaan naar huis om 13.55 uur
De groepen 5 t/m 8 gaan naar huis om 14.05 uur

De in- en uitgangen

• Hoofdingang: de groepen 7, 7/8-combi en 8
  • Zij-ingang: de groepen 3, 5 en 6
  • Ingang schoolplein: de groepen 4 en 5/6-combi
  • De buitendeuren van de klas: groep 1/2

Verkeer
Een dringende oproep om vooral rekening met elkaar te houden. Parkeer uw auto niet dubbel en ook niet op de hoeken. Laten we het zo veilig maken voor onze kinderen om naar school te komen!

Het gymrooster

Kijkje in de klas en Cirkelmarkt

We kunnen ons voorstellen dat het voor veel ouders fijn is om (eindelijk) weer eens een kijkje in de klas te nemen en te zien met wie en waar uw kind zijn/haar tijd doorbrengt op school. Op onze beurt laten we graag zien wat we doen om een goede verbinding met u te maken. Uiteindelijk profiteert iedereen, en vooral het kind, van een goede samenwerking.

Omdat we nog te maken hebben met corona-regels ontvangen we donderdag 2 september per leerling één ouder en verdelen we de groep in tweeën. De leerkracht zal komende week vrijdag aangeven in welke shift u welkom bent, tevens ontvangt u al wat informatie over de groep en het aankomende jaar.

Groepen 1-2, 7 en 8

Shift 1: 18:00 – 18:25   in de klas  (markt na het bezoek in de klas)
Shift 2: 18.35 – 19.00   in de klas  (markt na het bezoek in de klas)

groepen 3, 4, 5 en 6

shift 1: 18:30 – 18:55  in de klas  (markt na het bezoek in de klas)
shift 2: 19:05 – 19:30  in de klas  (markt kan vooraf aan het bezoek in de klas)

De ouders van de groepen 1/2 en 3 komen binnen via de ingang van hun eigen klas. De ouders van de groepen 4 t/m 8 komen binnen via de hoofdingang. Het verlaten van het schoolgebouw is voor iedereen via het schoolplein.

Op het schoolplein loopt u over de Cirkelmarkt waar we in verschillende kraampjes wat meer informatie kunnen geven over de Cirkel in zijn algemeenheid.

Zo zullen er verschillende kraampjes zijn met informatie over;

– Gymjuf Bianca en Jochem van Sportsupport over sport en beweging,
– onze opvangpartner Opstoom over het naschoolse aanbod,
– Ilona (IB) en Leentje van het CJG over opvoedkundige vragen,
– Anneke van H’art over het culturele aanbod,
– de schoolleiding over de plannen van dit jaar,
– enkele leerlingen over de Leerlingenraad en de plusklas
– en uiteraard is er een goede bak koffie of thee van Joyce!

Openingstijd Markt: 18:30 – 19:30u

Sta-tafelen op de dinsdagochtend

De schoolleiding zal elke dinsdagochtend van 08.20 – 08.50u een half uurtje met een sta-tafel en een pot thee en koffie beschikbaar zijn voor vragen en opmerkingen van ouders. We staan ergens rondom school dus loop even rond als u een vraag, mededeling of bedenking heeft.

In sommige gevallen zullen we u doorverwijzen naar de leerkracht, maar we vinden het fijn om aanwezig en bereikbaar te zijn voor u als ouders. Mailen kan natuurlijk ook.

Tegemoetkoming schoolkosten

In Haarlem willen we dat iedereen mee doet! Ook de kinderen uit de gezinnen die moeten rondkomen van een minimuminkomen.

De gemeente Haarlem heeft daarom regelingen getroffen om deze ouders financieel te ondersteunen zodat hun kinderen ook de kansen krijgen om zich te ontwikkelen én mee te doen.

Tegemoetkoming schoolkosten

• Voor kinderen op het basisonderwijs:                                  € 100
  • Voor kinderen op het middelbaar onderwijs:                        € 200
  • Voor kinderen die voor het eerst naar de brugklas gaan:    € 200 extra

Heeft u een HaarlemPas? Dan heeft u al een aanvraagformulier ontvangen. Heeft u géén HaarlemPas, lees de voorwaarden en vraag aan via

Keuzebudget voor kinderen

• Elk schoolgaand kind uit een gezin met een laag inkomen krijgt ook dit jaar € 50 extra. Ouders en kinderen kunnen samen kiezen hoe zij dit geld willen besteden. Bijvoorbeeld aan kleding, speelgoed of een uitje naar een pretpark. Gezinnen die in aanmerking komen voor de tegemoetkoming schoolkosten krijgen dit extraatje automatisch samen met de schoolkosten.

Tegemoetkoming huiswerkbegeleiding of bijles