Groep 1/ 2 Wat trek jij aan?
Kinderen maken kennis met soorten kleding, de functie van kleding en waar het van gemaakt wordt. Ze
ontdekken verschillen en overeenkomsten tussen kleren in Nederland en daarbuiten en creëren hun eigen kledingwinkel!
Maar hoe maak je je eigenkleding winkel, wat komt daar allemaal bij kijken? Door een rijke leeromgeving te creëren in de verschillende hoeken, leren de kinderen spelenderwijs meer over het thema.
Groep 3/4/5 Hoe gaat het ermee?
Door welke dingen worden en blijven we gezond? Dat gaan we uitzoeken, want we willen alles doen wat we kunnen om gezond te blijven.
Bij natuur leren we over het eten van gezond voedsel, het belang van voldoende bewegen, wat er gebeurt als we ziek zijn, hoe ziektekiemen in ons lichaam terechtkomen, hoe we ons lichaam kunnen beschermen en over onze zintuigen.
Bij geschiedenis leren we over artsen die geneesmiddelen hebben uitgevonden of ontdekt en oer ziekten van vroeger. Bij bewegingsonderwijs leren we hoe je je lichaam gezond kunt houden. Door genoeg te bewegen en welke lichamelijke activiteiten goed zijn om fit te blijven.
Groep 6/7 Mode
We leren alles over kleding en mode. Van de kleren die we dragen tot de groepen waartoe we behoren. In mode gaat het erom hoe we willen dat anderen ons zien en over ons denken. In mode gaat het om onze smaak, de dingen waarvan we houden en de dingen die ons niet aanstaan.
Door ons in mode te verdiepen leren we meer over mensen en samenleving en over de dingen die beïnvloeden hoe we onszelf, als groepen en individueel, presenteren tegenover onze vrienden, familie en gemeenschappen.
Wij gaan meer leren over mode en trends in de afgelopen eeuw, hoe we T-shirt bedrukken, over verschillende muziekgenres en kledingen stalen die daarbij horen, over de balans tussen modieus en veiligheid en over wat modieus wereldwijd wordt beschouwd.
Groep 8 gevoelens
In groep 8 werken wij aan het milepost 3 thema gevoelens.
Soms voelen we ons onoverwinnelijk, maar op andere momenten voelen we ons verdrietig zonder echt te begrijpen waarom. De manier waarop we ons voelen beïnvloedt ons gedrag en het gedrag van de mensen om ons heen.
We leren waarom we verschillende gevoelens hebben en of dieren ook gevoelens hebben. Hoe muzikanten gevoelens en emoties in hun muziek gebruiken en hoe we onze gevoelens kunnen tonen door middel van kunst.