Thuisonderwijs

Twee soorten thuisonderwijs

A) Wanneer een hele groep in quarantaine, inclusief de leerkracht, zal school er z.s.m. voor zorgen dat er via teams werk beschikbaar is voor de hele groep. Afhankelijk van de situatie zal de leerkracht vanuit huis les of begeleiding geven. Wanneer dit mogelijk is zorgen we vanuit school voor een teamlid die een vragenuur instelt.

B) Wanneer een leerling thuis zit zonder ziek te zijn kan er gewerkt worden met de online software, zie onder.  Als een kind langer dan 5 dagen thuis is nemen we contact op in de vorm van een belletje of we fietsen even langs. Vooral in de bovenbouw proberen we kinderen online mee te laten doen met gastenessen of prestaties. Indien het lukt kan er ook samengewerkt worden met een klasgenoot.

School op afstand, wat is nodig?

Basispoort
Voor de belangrijkste software is het belangrijk dat u de weg naar basispoort weet te vinden. Heeft u de inloggegevens van uw kind voor basispoort al gecheckt?U kunt ze opvragen bij de leerkracht van uw kind.

Teams
Zeker als een gehele klas thuis zit hebben we contact met de kinderen via Teams. Hier vind u meer info.
Belangrijk om jaarlijks te controleren of de wachtwoorden nog werken. Komt u er niet uit? Vraag dan de leerkracht van uw kind om hulp.

I-pads
We hopen dat u zelf kunt voorzien in een device. Mocht dat  niet haalbaar zijn kunt u contact opnemen met de directie en voorzien we uw kind van een leen-iPad.

Leerkracht lang afwezig

Wanneer een leerkracht lange tijd afwezig is en er geen vervanging beschikbaar is zullen we overgaan tot een noodscenario. We willen niet dat leerlingen meerdere dagen thuisonderwijs moeten volgen en kiezen er dan voor om meerdere groepen om beurten een dag naar huis te sturen en zo de leerkrachten flexibel in te zetten.

Daarmee kunnen we alle kinderen in iedere geval meerdere dagen onderwijs per week garanderen. We streven ernaar u voor 18.00 uur te informeren wanneer uw kind de volgende dag geen onderwijs kan volgen op school.

Groep 1/2

We hebben een beperkt aanbod en lesideeën waarmee u thuis met uw kind aan de slag kunt.
Het is altijd goed om lekker samen met uw kind te lezen.

Een mooi aanbod aan educatieve filmpjes op leeftijd gesorteerd via SchoolTV.

Kleuteruniversiteit Ontzettend veel leuke educatieve spelletjes om met uw kind te ondernemen.

Heeft u Duplo thuis? Dan kunt u via deze link weer uren verder.

Groep 3

Het is fijn als u de kinderen laat rekenen en lezen waneer ze noodgedwongen een dag thuis moeten blijven. Het is voor de leerlingen ook van grote waarde om samen met u te lezen. Daarnaast kunt u online aan de slag met:

Wereld in getallen (rekenen) – leerlingsoftware via Basispoort.
Deze software is ingesteld op het blok waar de leerlingen op school ook aan werken.

Veilig leren lezen – oefensoftware via Basispoort.

Redactiesommen
Wanneer u helpt bij het voorlezen kunnen de kinderen hier sommen op oefenen die ze zelf denken aan te kunnen!

Spelling oefenen Wanneer u helpt bij het voorlezen kunnen de kinderen hier spelletjes spelen waarmee ze hun spellingsvaardigheden verder ontwikkelen.

Spelend leren met Duplo, leuk en leerzaam!

Groep 4 – 5

Het is fijn als u de kinderen lekker laat rekenen en lezen waneer ze noodgedwongen een dag thuis moeten blijven. Het is voor de leerlingen van groep van grote waarde om lekker samen met u te lezen. Daarnaast kunnen ze online aan de slag met:

Wereld in getallen (rekenen) – leerlingsoftware via Basispoort.

Begrijpend lezen aan de hand van actuele teksten.

Redactiesommen
Kinderen kunnen hier sommen op oefenen die ze zelf denken aan te kunnen! U kunt zelf de groep en moeilijkheidsniveau aanvinken.

Spelling oefenen
Kinderen kunnen hier spelletjes spelen waarmee ze hun spellingsvaardigheden verder ontwikkelen. U kunt zelf de groep en het moeilijkheidsniveau aanvinken.

Rekenweb  Lekker vrij spelen in een wiskundige wereld vol uitdagende spelletjes.

Groep 6 t/m 8

Het is fijn als u de kinderen lekker laat rekenen en lezen waneer ze noodgedwongen een dag thuis moeten blijven. Het is voor de leerlingen van grote waarde om lekker in een boek te lezen. Daarnaast kunnen ze online aan de slag met:

Wereld in getallen (rekenen) – leerlingsoftware via Basispoort.

Begrijpend lezen aan de hand van actuele teksten.

Topografie oefenen kan nooit kwaad!

Spelling oefenen

Toffe podcasts voor jonge ontdekkers!
– Wetenschapje (BE)
– het Klokhuis

Oefen een andere taal met Duolingo